όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

"λικνίζοντας..το άπειρό σου.."





"Ο γύρος της φυλακής"

(μια μικρή επισκόπηση.. του βιβλίου..)

 "... Ο Καβάφης", γράφει η Γιουρσενάρ, "θυμίζει στον ταξιδιώτη του 
ότι δεν θα βγει από τον τόπο της καταγωγής του, ότι όπου κι αν πάει, 
η πόλη του θα τον ακολουθεί. 
Ο άνθρωπος του Μπωντλέρ, όπου και αν πηγαίνει, 
απλώς λικνίζει το άπειρό του 
στις πεπερασμένες θάλασσες ...
όμως ο ίδιος αυτός Μπωντλέρ που τόσο συχνά περιφρονεί το ταξίδι, 
αναγνώρισε τη σχεδόν άλογη επιθυμία που υπολανθάνει 
σε όλους μας...
 μια ανάγκη αποδημίας, μια ζωτική ανάγκη να νιώσει 
ότι βρίσκεται αλλού..
.Αλλά πραγματικοί ταξιδευτές είναι μονάχα εκείνοι που φεύγουν ..
Για να φύγουν- ανάλαφρες καρδιές που μοιάζουν με μπαλόνια... 
Από τη μοίρα τους ποτέ δεν ξεφεύγουν..."
 Όλοι μας ταξιδεύουμε. Το θέμα είναι τι βλέπουμε, τι γυρεύουμε σ ένα ταξίδι 
και τι αποκομίζουμε απ αυτό. 
Λίγα χρόνια πριν από το θάνατό της η Γιουρσενάρ ένιωσε την ανάγκη να ταξιδέψει, 
"να κάνει το γύρο της φυλακής της"...

Μαργκερίτ Γιουρσενάρ* - Ο γύρος της φυλακής

 Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ (φιλολογικό ψευδώνυμο-αναγραμματισμός του επωνύμου της, το πραγματικό της όνομα ήταν Marguerite Ghislaine Cleenewerck de Crayencour) ήταν Γαλλίδα συγγραφέας και ποιήτρια. Μάλιστα ήταν η πρώτη γυναίκα ακαδημαϊκός.(αναγορεύτηκε μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας το 1980). Έτρεφε μεγάλη αγάπη για την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό.
Προτεινόμενα έργα της: Φωτιές, 1936, - Τα όνειρα και οι μοίρες, 1938,  - Διηγήματα της Ανατολής, 1938, - Η χαριστική βολή, 1939, -Αδριανού Απομνημονεύματα, 1951,  -Θέατρο Ι και ΙΙ (1971),  -
Η άβυσσος, 1976, - Τί; Η αιωνιότητα, 1988





ταξιδεμός.. 
πάντα θα "φεύγω"..για να βρίσκω χίλιους δύο ..λόγους.. να επιστρέφω..
πάντα.. ως άλλος άνθρωπος..του Μπωντλέρ..
"θα λικνίζω το άπειρό μου..στις πεπερασμένες..θάλασσες..
υποκύπτοντας..σε άλογες επιθυμίες.. και ζωτικές ανάγκες.."
μα..πάντα οι θάλασσες..θα με γυρίζουν..
στην ίδια ακρογιαλιά..
χρόνια τώρα..


να ταξιδεύεις..
να χαμογελάς..
να εύχεσαι..

Ιω



12 σχόλια:

  1. Και το -σοφό- ρεζουμέ της: "Όλοι μας ταξιδεύουμε. Το θέμα είναι τι βλέπουμε, τι γυρεύουμε σ' ένα ταξίδι και τι αποκομίζουμε απ' αυτό"... Τι άλλο να προσθέσω, ως ταπεινή "ταξιδιώτισσα"; Τα φιλιά μου και ευχαριστώ για την βιβλιοπρόταση :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ταξιδιώτισσά μου,
      το έπιασες...το νόημα..!!

      πολλά γλυκά φιλιά για καληνύχτα:)

      Διαγραφή
  2. Όλοι μας ταξιδεύουμε. Το θέμα είναι τι βλέπουμε, τι γυρεύουμε σ ένα ταξίδι
    και τι αποκομίζουμε απ' αυτό...
    Έχω να πω...
    Πλοίο γίνεται η ανάρτησή σου
    και το ταξίδι ανήκει στο μυαλό...
    Όλοι ταξιδεύουμε μα...
    τι θα αποκομίσουμε απ' αυτό;
    Μπορεί πολλά, μπορεί και τίποτα,
    αρκεί που έφυγα
    για μια στιγμή
    και λίγο ξέφυγα!!!
    Να είσαι καλά να μας ταξιδεύεις
    και ο καθένας ας διαλέγει τον προορισμό που του ταιριάζει είτε πνευματικό,είτε σωματικό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στα μικρά..και μεγάλα..ταξίδια μας..
      σε αυτά..που κάνει η ψυχή..και το σώμα..ακολουθεί..
      εκεί..θα ταξιδεύει..η καρδιά..
      εκεί..θα θυμάται..
      όταν το σώμα.. δεν θα μπορεί.. να ακολουθήσει..

      να'μαστε όλοι καλά..να ταξιδεύουμε..
      ο ένας..τον άλλον..

      σ'ευχαριστώ:))
      καληνύχτα

      Διαγραφή
  3. Όπου κι αν ταξιδέψουμε αυτό που γυρεύουμε είναι μέσα μας ( Μπουσκάλια).
    Στην ίδια ακρογιαλιά θα επιστρέφουμε...
    Πολλά γλυκά φιλιά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι...έτσι.. Αριστέα μου!!
      κάποτε πίστευα..ότι ταξιδεύουμε..για το καινούργιο..
      για αυτό που μας λείπει...
      αλλά τελικά..

      "Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
      τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
      αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
      αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου"...

      μας...υπενθυμίζει...ο Καβάφης..στην Ιθάκη...

      οπότε όλα ξεκινούν από..μέσα..μας..για να καταλήξουν..εκεί..

      ένα γλυκό φιλί για καληνύχτα!

      Διαγραφή
  4. Πολύ θα θελα να βρεθώ σε ένα μέρος και να πω θέλω να είμαι εδώ και όχι κάπου αλλού... κι αυτό συνήθως μου συμβαίνει όταν έχω κοντά μου όλους όσους αγαπώ. ¨Όσο η καρδιά μου θα είναι σκορποχώρι θα νιώθω πάντα ξενιτεμένη ακόμα και στον ίδιο μου τον τόπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η επιθυμία σου... ευχή μου..κορίτσι μου!!
      η εσωτερική γαλήνη και ισορροπία.. κάνει..τους ταξιδεμούς..
      ακόμη πιο όμορφους!!!

      σε φιλώ..γλυκά..
      καλή δύναμη

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. φιλλλλλλιά γλλλλυκά (με παχύ λου σαλωνιότικο)
      πως...λέμε... μπαλαλάικαααααα..εεεε έτσι...

      σμουτς!

      Διαγραφή
  6. Φτωχά τα λόγια μα οι ευχές είναι πολύ μεγάλες
    και αν είναι μπόρα η ζωή να ΄ναι χαρές οι στάλες

    Καλά Χριστούγεννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μια μαντινάδα σκάρωσες και μου πες τις ευχές σου..
      και εγώ. λοιπόν...αντεύχομαι...σε σε..και στις χαρές σου..

      καλές γιορτές:)

      Διαγραφή